چهارشنبه، اسفند ۱۷، ۱۳۸۴

خیلی ها هم از پشت کوه نیامده‌اند

چندی پیش در سایت قابیل، لینکی از سایت عزیز معتضدی دیدم و بسیار بسیار خوش‌حال شدم. قبل‌ترش در سایت رضا قاسمی دیده بودم که در لیست بهترین رمان‌های فارسی دو کتاب هم از عزیز معتضدی است، یکی "صندلی خالی" و یکی هم "شهرزاد".دو کتاب دیگرش "دو داستان" و "تابستان سفید" است. عزیز معتضدی شوهر شهره شعشعانی است که علاوه بر بسیاری فضائل، لغت "ساختار شکنی" را وارد گنجینهء لغات فارسی کرده است و به زبان انگلیسی و فرانسه و صد البته فارسی تسلط دارد. در ایران که بودند ترجمه هم می‌کرد.
عزیز معتضدی دایی حمید علیدوستی فوتبالیست سابق تیم ملی و مربی فعلی فوتبال است. گاهی آدم ها به من می گویند کرم کتاب، اما کرم کتاب واقعی و اصیل، حمید است و علاوه بر این عاشق فیلم و صاحب آرشیوی پر و پیمان.
خلاصه این که ترانه از چنین خانواده‌ای است، برای همین است که این‌همه خوب است و با وحودی‌که در هفده سالگی دو جایزهء ایرانی و بین‌المللی گرفته، خودش را گم نکرده و رفتارش مثل سابق است و از بسیاری از آدم‌های عادی که شهرتی ندارند خیلی هم بهتر است.
تازه ترانه یک پسر عمو دارد به اسم سام که بهترین گرافیست ایران است. یعنی حالا که مرتضی ممیز فوت کرده، آدم جرأتش بیشتر می شود که بگوید بهترین!
بیوگرافی عزیز معتضدی را هم می‌توانید در سایتش بخوانید.


-نتوانستم لینک صفحهء رمان‌های ماندگار رضا قاسمی را بگذارم. با فیلتر شکن توفیق بازدید میسر می‌شود که آن هم هزار تا کاراکتر دارد.
در آدرس rezaghassemi.org/davatبه بخش مواد خام ادبی بروید.

هیچ نظری موجود نیست: